måndag 3 januari 2011

Köket på Turagården

På Turagården finns det ett kök som är väl fungerande men lite opraktiskt planerat. Vi behöver ett sovrum till och ett TV-rum så tanken var först att inreda vinden men när vår underbara arkitekt Nina ritade ovanvåningen såg hon snart att det skulle bli för trångt och lågt i tak. Nu va goda råd dyra ! Nina tyckte vi kunde bygga ut i den södra delen av huset . ( Jag ska fotografera ritningen en dag så ni förstår) I den södra delen finns ett större sovrum ett badrum som behöver renoveras samt et lite mindre sovrum. Tanken är att göra sovrum badrum och dressingrum där till oss min, man och mig, en vuxen avdelning helt enkelt. Så ni kan förstå att den tanken inte va så lockande , att bygga där menar jag.
Jag funderade och funderade och så en natt mitt i en feberyra kom jag på!!! Vi bygger en glasveranda som jag också vill ha och i den gör vi kök , i gamla köket gör vi ett sovrum och utanför ett litet tv-rum ! Sen ritade vår kära Nina detta och kom på den brillianta ide´n att ha ett loft ovanför matsalen som ligger intill Nya köket och ha öppet upp i nock i köket.
Nu är det de bygglovshandlingarna som ligger på posten.


Från Sia katalogen


Från webben underbart Kök

Jag har många önskningar om mitt nya kök som jag kommer att ventilera här. lämna gärna synpunkter.

Inga kommentarer: