söndag 30 oktober 2011

Sommartid till vår fördel...Köksskåp kommer på plats.

Vi är petnoga... kanske för att man vet att det kostat en del och för att man inte vill vara sämre än hanverkare. Så då tar en del moment lite längre tid än väntat...skönt med en extra timme i natt kan jag säga :)

Köksskåpen från Ballingslöv heter nordic ask vitmålad och ska nu komma på plats. 

Vi har valt  att ha 70 djup arbetsbänk och fick därför klura lite på infästning i vägg men vi kom på det och satte 950 reglar i väggen och en under på 1500 mm som skåpen kan vila på. Nu va det klart för montering...Kul men klurigt att få allt i våg men eftersom vi inte ger oss i första taget så jobbade vi på och här är resultatet ...

 Tyvärr va en del luckor restade så det är lite tomt fläckvis... men nu kan stenkillen komma och mäta ut vår bänkskiva...och alla hål som ska va i den.


Jag är så glad för mina härliga fönster och de fina ledspotlightsen i karmarna som är underbara och som man kan dimma....

Sen kan man ju använda fönstrena som bokhylla också..
I somras var mamma och jag på Trädgårdsrunda på Österlen
 och sprang på den här fina lådan i en blomsterbutik i Simrishamn.
Nu fylld med kuddar som ska va på sittbänken ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Fint kök! Jag funderar också på ett nordic ask från Ballingslöv. VÅgar du säga vad det kostade? SKicka gärna fler bilder till ag_anders(a)hotmail.com eller lägg upp dem här på bloggen!

Anders