måndag 24 oktober 2011

En blank Canvas

Bara älskar ni inte, som jag, det ögonblick när ett snickeri och målningsprojekt övergår till ett inredningsprojekt. Det är nu alla bilder som finns i mitt huvud ska förverkligas. Sen är det ju underbart när man ser att det faktiskt kommer bli bättre än jag någonsin kunde föreställa mig. Jag tycker så mycket om den här perioden att jag faktiskt drar ut på det lite... suger på karamellen lite...

Vi har nu flyttat in köksön från  Qvesarum www.qvesarum.se  som jag målat i en grågrön färg... elektrikern ska installera el i den så den är inte riktigt monterad klart än men placerad på rätt ställe.

Ljuset bara flödar in och i fönstret ligger ett nytt fårskinn som jag köpt av min väninna som har ekologiskt uppfödda får. Hon har även garvat skinnen ekologiskt.
Ovanpå en kudde som jag hittade på www.bolagret.se.

Min älskade Anders har äntligen fått en plats till det fina älghornet från hans familjegård.


Bäst av allt är att detta nya rum är rena ljusterapin.... Ljuset formligen flödar in från morgon till solen går ner.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilket spännande projekt med ert härliga hem!
Håller själv på att renovera ett 1930-tals hus och undrar varför ni tog köksön från en annan leverantör än övriga köksskåp?
Ha en underbar dag!
Sara

Mia sa...

Hej Sara ! Vad roligt att du tycker om det.
Jag har lite svårt med standardlösningar och ville verkligen att vårt kök skulle bli unikt.. dessutom har ingen köksleverantör jag hittat en riktigt engelsk countryfeeling på sina köksöar . Förutom de som då låg långt utanför min budget förståss.

Ha en härlig Söndag nu :)
Maria